Bolletjes Blues - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van midget - WaarBenJij.nu Bolletjes Blues - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van midget - WaarBenJij.nu

Bolletjes Blues

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

vrouwen, gefelliciteerd!

deze week was de internationale dag van de vrouw. Er was een evenement georganiseerd in het district lelydorp, ter ere hiervan.
ABC was er bij. Vrouwen in Suriname zijn zo sterk. Men weet niet half hoeveel zij te voorduren hebben.

Donderdag avond was DE WERELD premiere van DE Nederlands- Surinaamse rapmusical. De film, bolletjes blues, heeft bij mij wel het een en ander los gemaakt. Eerst wilde ik mijn recentie niet publiceren want tja, niet erg veel positiviteit. Toen Mevr Kamperveen (mede dankzij haar is deze film gerealiseerd, tevens ook bekende actrice in Nederland en Suriname: Helleen Kamperveen) iets los liet over dezelfde punten waar ik critiek op heb, brande ik los en hadden we (samen met de nieuws journalist) een heftige discussie. Dus we gaan toch maar een critisch stukje schrijven...
De reden dat ik dit niet wilde is omdat je hier in Suriname maar beter positief kan zijn anders krijg je met de lineaal. Dan zet ik toch lekker niet mn naam onder de tekst!

Over de premiere zelf: wow, als genodigde is het wel erg stoer om mee te maken. Al die bekende rappers erbij die erg graag met je willen praten.

Nog een huisdier in de tuin! Een vliegende rat ter grote van een hond? wat? hoe heet dat beest dat puppie's en kippen eet? ooow, een awari. gezellig, de honden zijn als de dood. Clarisse is er zeker van dat het een cham paul sjee is (frans voor chinpanse)

AAAAAAA, huisgenoten komt net binnen: are you afreed of zee spider?(ja ze praat net als die acteurs van alo alo) waat een grooot eeenngg monster. ow hij is al dood.

vrijdag avond was ik in een surinaams kroegje waar ze swingende muziek draaide! Ik voelde me net iemand iemand uit de jaren 60/ 70. we deden de twist en net als vroeger vroeg mn vriendje me ten dans en danste we samen de merenge en kon ik laten zien wat ik geleerd heb. how romantic,zucht.(zij ik nou vriendje? ) was ik maar wat langer...

ik moet het toch eventjes kwijt want sinds lange tijd heb ik gister mogen genieten van een Surinaamse hasj jointje.
(sorry mam, ben meteen gaan slapen en we waren in onze tuin dus geen haarlemmerdijkjes) en als iedereen alcohol drinkt dan doe ik dat niet!dus.

ABC had geen 'doe maar' in de colletctie!wat!heb direct mn cd gebracht en als de sodemieter 'stoere mannemacho' laten draaien. owja, elke donderdag tussen 11 en 12 ben ik op de radio.

te lange mail mensen het spijt me, heb ook zoveel te vertellen.

tot snel poppedopjes van me.

xxxx

  • 12 Maart 2006 - 18:06

    Arjan:

    Heeeeee Es(je) ;-)), echt leuk, elke keer zo'n update!! Is jouw programma ook via internet te beluisteren, want dan kunnen we je stem ff horen, via internet misschien?! Let me know. Stevige groet, klein kusje, Arjan.

  • 12 Maart 2006 - 18:06

    Arjan:

    .... en waar blijven die foto's nou....

  • 13 Maart 2006 - 11:27

    Marielle:

    dag heerlijkheid,

    wat gaat dat snel bij jou zeg ... hoeveel tijd heb je nu nog daar te besteden? Ga je langer blijven of toch eerst scriptieafmaken? Krijg vanmiddag nieuw mail-adres! So ... send me one!
    liefs,
    Mariëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9153

Voorgaande reizen:

28 Januari 2006 - 28 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: