op een onbewoond eeeiiiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van midget - WaarBenJij.nu op een onbewoond eeeiiiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van midget - WaarBenJij.nu

op een onbewoond eeeiiiland

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

29 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

ben ik weer!

Dit weekend ben ik op trip naar het binnenland geweest met enkele huisgenoten en een collega.
Het eiland ligt in de Suriname rivier en heet Theata eiland. Dit eiland is in het bezit van ene Dr. Morris.

Op vrijdag ochtend werden we voor ons huisje opgepikt om vervolgens 3 uur lang te reizen naar een plaatsje aan de rivier. Hier aangekomen werden onze spulletjes in een bootje (dat meer weg had van een halve boomstam) gedragen en gingen we de rivier op! WOW! wOW!
zo dicht bij t water! En aan weerszijde zo dicht begroeit! De natuur is zo mooi.
nog mooier dat hier gewoon mensen in de natuur leven.

Na 15 min ariveerde we op het eiland (1,5 voetbalveld groot) waar een aantal hutjes stonden, een open keuken in n veldje, en een bewoonde hut met de eigenaar van het eiland. (hij had wel tv en video)
Er werd meteen gekookt door onze gids, en hij stopte met koken een half uur voordat we weer vertokken zondag middag...de broeken zaten strakker ja.

owja, onderweg in met de bus stopte we langs de weg, komt er ineens een kerel compleet in legerprint outfit de boesboes uit hupsen met mes in ene en tas in andere hand, stapt de bus in : zo ik ben jullie gids. ahahaha.

hele weekend bar weinig gedaan, gegeten, gedronken, stoere verhalen aangehoord van de gids en een ndp'er (tevens muziekant uit een band die ik eerder al bezocht had, dus wij kende elkaar) over jaguars, bosdorpen, krokodillen oeoeoe, en winti geesten in slangen. (ik heb amper geslapen ja, mijn god elk geluidje dacht ik: dwat is dat, ze nemen me mee!!!!)

Op zaterdag zijn we wel het oerwoud in gegaan en heb ik een verkorte natuurles gehad. bladeren tegen kiespijn, tegen kanker, tegen hoofdpijn the usual bosatributen.
Aan de boom was een jaguar gespiest: andere jaguars kijk uit!dit gebeurt met u bij betreding van dit prive terrijn.

op de terug reis had de bus peg, dus wij stopte langs de weg. ff luggie scheppen. hoor ik toch geritsel in de struikjes, welk beest is dat???
2 poedelnaakte negertjes komen de struikjes uit met grote kraaloogjes stonden ze daar. (foto's komen deze week...)

donderdag begint het surinaamse filmfestival, dat 11 dagen duurt! lucky me, 7,50 srd per film en goede ook!
wie zien erbie.

till next time, in meen wile take care of yourselve and eachother.

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 9145

Voorgaande reizen:

28 Januari 2006 - 28 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: